תאונת דרכים עם אופניים

נפגעתם כרוכבי אופניים? אתם זכאים לפיצוי כספי בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם, יתכן גם שבסכום משמעותי. רגע לפני שתגישו תביעה, לפניכם מידע חשוב על תאונת דרכים עם אופניים שיסייע לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי התהליך:

סוגי הפיצויים בתאונות אופניים
סוגי הפיצויים בתאונות אופניים

פיצויים לנפגעי תאונות אופניים – דעו את זכויותיכם!

  • לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תאונת דרכים עם אופניים מזכה בפיצויים מחברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע, אם מדובר ברוכב אופניים או בהולך רגל שנפגע.
  • אם הנהג הפוגע לא השאיר פרטים או לחילופין עברתם תאונת דרכים עם אופניים מבלי שלנהג הפוגע היה ביטוח בתוקף, אתם זכאים לתבוע את תאגיד קרנית – גוף ממשלתי שיפצה אתכם במקום המבטחת.
  • גם רוכב שסטה או איבד שליטה כתוצאה מפעולה של כלי רכב אחר, נפל ונחבל, ייחשב כנפגע בתאונת דרכים.
  • נכות מהתאונה תוביל לפיצוי אפשרי גם מהמוסד לביטוח לאומי, במסלול נכות כללית או נכות מעבודה.
  • ניתן לתבוע גורמים נוספים בהתאם לנסיבות העניין, כמו עירייה שבשטחה היה מפגע דרך שגרם לתאונה, פוליסת ביטוח רלוונטית (כמו ביטוח רפואי, סיעודי או אובדן כושר) ועוד, במיוחד אם מדובר במקרה של רוכב אופניים.
  • ילדים ובני נוער שנפגעו בתאונת אופניים זכאים לתבוע (במקביל לתביעת חברת ביטוח החובה) את ביטוח תאונות תלמידים דרך המוסד הלימודי בו מתחנך ילדם.
  • בכל שלב אתם זכאים להתייעץ משפטית בנושא עם כל עורך דין נזיקין לבחירתכם. הייעוץ מבהיר כיצד להתנהל לאור תוצאות התאונה, תוחם את סיכויי התביעה והשתלשלותה הצפויה וממצה את זכויות הנפגעים גם בתאונות עם כלים שמעמדם בחוק איננו מוסדר כראוי כמו אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי, כולל במקרה של תאונת דרכים.

מה מגיע לך? סוגי הפיצויים בתאונות אופניים

תביעת נזקי הגוף מקפלת בתוכה מרכיבים רבים שמגלמים הפסד כספי, כולל פיצוי עבור נפגעים בתאונות דרכים אופניים, כל מקרה לגופו. לפניכם כמה ממרכיבי הפיצויים הנפוצים ביותר בתביעות תאונת דרכים עם אופניים:

פיצוי על פגיעות גוף, טיפולים ושיקום

זהו פיצוי בגין כל ההוצאות הרפואיות של הנפגע לרבות פינוי באמבולנס ממקום האירוע, קבלת טיפול רפואי, בדיקות, רופאים מומחים, ניתוחים, אשפוזים, עזרים רפואיים, תרופות, נסיעות לצרכים רפואיים, הליכי שיקום, הוצאות צד ג' לסיוע (טיפול סיעודי למשל) ועוד. גם אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע/ת משפיעים על הפיצוי וככל שהם גבוהים יותר, כך גם התגמולים שניתן לקבל מחברת הביטוח במקרה של תאונת דרכים.

פיצוי על ימי עבודה והכנסה שאבדו

בשל הפגיעה וימי המחלה או בשל אובדן הכנסה עתידי כתוצאה מפגיעה שהותירה אחריה נזק צמית, רוכב האופניים זכאי לפיצוי הולם. פיצוי זה ניתן בהתאמה לחומרת הנזק והיקפו, כך שאין דינו של כדורסלן שנפגע בידו זהה לדינו של רוכב האופניים שנחבל בברך. כאן יבוא בשיקולי הפיצויים גם גילו של הנפגע – ככל שהוא צעיר יותר, משמע בעל שנות השתכרות רבות יותר שנפגעו, כך סביר להניח שייקבע אובדן הכנסה משמעותי יותר לעתיד.

פיצוי על נזקים לאופניים ולרכוש

ניתן גם לתבוע נזקי רכוש, ככל שהאופניים עצמן וגם ציוד נלווה להן (אמצעי מיגון, תוספות מיוחדות ועוד) ניזוקו בתאונה, כאשר רוכב האופניים זכאי לפיצוי.

פיצוי בגין כאב, סבל ואובדן הנאות החיים

גם מי שנפגע בתאונה קלה זכאי לפיצוי בגין כאבי הגוף שנותרו מהפגיעה, בגין סבל נפשי מהשלכות התאונה ובגין ירידה באיכות המצב הרגשי והנפשי שמובילה לאובדן הנאות החיים. מרכיב זה מתווסף ליתר מרכיבי הפיצויים ככל וקיימים (למשל הוצאות רפואיות) או ניתן לתביעה בנפרד במקרה של תאונת דרכים עם אופניים.

חשיבות מיצוי זכויותיך לפיצוי מרבי

העדר מיגון סגור ומסוגר סביבם, תרבות נהיגה פזיזה ולפרקים אגרסיבית וגם העדר מסלולי אופניים אופטימליים חושפים את רוכבי האופניים לסכנת חיים משמעותית במקרה של תאונה עם הולך רגל.

גם נפילה לכאורה פשוטה מהאופניים, עקב רכב שסטה לעבר הרוכב או אפילו מסמר תקוע באדמה, יכולה לגרום לפגיעה תפקודית ממושכת עבור רוכב אופניים. בין אם מדובר בפציעה ברמה קלה וזמנית ובין אם בפציעה קשה שהותירה נכות צמיתה, מן הראוי שהצדק בעניינכם ייעשה ושתקבלו פיצוי שהולם את הפגיעה ואת שלל הוצאותיה, במיוחד במקרה של תאונת דרכים.

תיעוד מפורט של הנזקים והתהליך הרפואי

כדי ליצור הלימה אמיתית בין מצבכם הרפואי והתפקודי לגובה הפיצוי עבורו, עליכם לתעד באופן גורף ומתמשך את התהליך הרפואי כבר מקרות התאונה. תיעוד זה מהווה את המפתח למיקסום הפיצויים, שכן הוא מכיל בתוכו את תמונת המצב המלאה והמפורטת ביותר, רק באמצעותה תוכל חברת הביטוח להבין לעומק את מצבכם ולקבוע פיצויים בגובה משמעותי.

תביעה מהירה ובזמן לשמירה על זכויותיך

כדי להבטיח שכל הזכויות ימומשו מהתאונה ושהאפשרות לקבל פיצויים משמעותיים אכן תתקיים, יש ליצור קשר עם עורך דין לתאונות דרכים ובמועד סמוך ככל שניתן לתאונה עצמה.

זאת משום שהנסיבות, הראיות וגם היקף הנזק הנוכחי לא רק צריכים להיות "מונחים על השולחן" אלא גם להיתמך בהצגה ובפירוט שמאפשרים לחברת הביטוח להבין את היקף הנזק וחומרתו מכל היבט אפשרי.

ייצוג על ידי עורך דין מנוסה בתחום

כידוע, חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם סכומים משמעותיים. הן מעמתות את הנפגע/ת עם מגוון רחב של נתונים ולעתים מחזיקות במדיניות מסורבלת ואיטית שתכליתה לעודד ויתור על הזכות לפיצוי בתאונות דרכים. רוב הנפגעים שאינם מיוצגים בתחום זה אכן מסתפקים בשיעור פיצויים נמוך ולעתים תביעתם נדחית לחלוטין. עורך הדין שמגשר על פערי הידע המקצועיים בין החברה הנתבעת למיוצגיו, יודע כיצד לרתום לעזרתו מבקיאותו וניסיונו ולהיאבק ככל שיידרש על זכויותיהם, עד לקבלתן במלואן, במיוחד כאשר מדובר במקרה של רוכב אופניים שנפגע.

פיצויים לנפגעי תאונות אופניים – דעו את זכויותיכם!
פיצויים לנפגעי תאונות אופניים – דעו את זכויותיכם!

תהליך תביעת הפיצויים – איך זה עובד?

הודעה על התאונה וטיפול רפואי ראשוני

גם אם נדמה שהתאונה נסתיימה ללא פגע, עליכם לאסוף כל פרט שמתעד את התאונה ולגשת בהקדם לטיפול רפואי, במיוחד אם הייתם רוכבי אופניים. תיעוד זה הינו קריטי לגיבוש תיק התביעה בהמשך!

בדיקת זכאות וסיכויי התביעה

עם המסמכים הרפואיים והתיעוד שבידכם, ניתן לפנות לייעוץ בגין תאונת דרכים עם אופניים ולקבל הערכה מקצועית לעניין סיכויי התביעה וגובה הפיצויים האפשרי עבור רוכב האופניים.

הכנת כתב תביעה ואיסוף ראיות

גיבוש תיק התביעה כרוך בהמשך איסוף ממצאים רפואיים שמשקפים את מצבו הרפואי הקבוע או המסלים של הנפגע, לעתים גם בהכנה של חוות דעת ממומחה רפואי בתחום בו אירעה הפגיעה, כמו במקרה של רוכב אופניים.

ניהול מו"מ וייצוג בבית המשפט עד לקבלת הפיצוי

לאחר שהוגשה התביעה, ניתן לנהל משא ומתן מול חברת הביטוח על היקף הפיצויים ומרכיבי הפיצוי השונים. תאונת דרכים עם אופניים שהותירה פגיעה קשה ומורכבת, תנוהל בדרך כלל בבית המשפט, כאשר רוכב האופניים ייחשב כנפגע.

למה שתבחרו בנו לייצוג בתביעת הפיצויים?

התמחות בייצוג נפגעי תאונות אופניים

משרד עו"ד רענן ללזר ליווה ומלווה מאות נפגעי תאונת דרכים עם אופניים, צבר ניסיון מקצועי עשיר ביותר ומומחה גם בניהול תביעות של אופניים חשמליים וקורקינטים שמעמדם המשפטי מאתגר.

ליווי אישי ומסור על ידי עו"ד מנוסים

משרדנו דוגל במעטפת משפטית אישית ואנושית, המיושמת על ידי עורכי דין המייצגים בדרך של גישה והתקשרות ישירה.

אין שכר טרחה עד לקבלת פיצויים!

שכר הטרחה שלנו מהווה אחוז מהיקף הפיצויים שייפסק לטובתכם, כך שאין צורך בהוצאה נוספת שתכביד עליכם, בתקופה שבה דרושה לכם משענת תומכת יותר מכל.

הישגים מוכחים במקרים מורכבים

תאונה עצמית באופניים חשמליים של קטין, תאונת אופניים שגרמה למצב סיעודי קשה, התנגשות בין אופניים לקורקינט חשמלי – כל אלו מהווים מקרים מורכבים ביותר מבחינה משפטית ואת כולם הצלחנו לנהל עד לסיומם בתוצאות יוצאות דופן.

נשמח לתאם גם לכם פגישת התייעצות במשרדנו, שתפרוש בפניכם את אפשרויות התביעה ותסייע לכם להתמודד עם תוצאות התאונה בכבוד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 26 ביקורות
×
js_loader

 השאירו הודעה – אתם קצרים בזמן? השאירו פרטים בטופס צור קשר ואנחנו ניצור איתך קשר בזמן שנח לך. ההודעה שלך חשובה לנו.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!