פיצויים בגין תאונת אופנוע

נפגעתם כרוכבים? יתכן מאוד שאתם זכאים לקבלת פיצויים בגין תאונת אופנוע – ללא קשר לאחריותכם לתאונה וגם כאשר זוהי תאונה עצמית. כמה מגיע לכם? את מי תובעים ואיך בתביעות בגין תאונת דרכים? ומהן הזכויות שעליכם להכיר במקרה של תאונת דרכים? לפניכם מדריך מפורט על סוגיית הפיצויים:

תביעה-תאונות-אופנוע
תביעה-תאונות-אופנוע

כמה כסף מגיע לך אחרי תאונת אופנוע?

כל אדם שנפגע בגופו בתאונת דרכים, זכאי לתבוע פיצוי כספי בהתאם להיקף נזקי הגוף וחומרתם ובהתאם למאפיינים נוספים (גיל הנפגע, ההוצאות הרפואיות מהתאונה ועוד) לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות.

אך מה היקף הפיצויים בגין תאונת אופנוע? ניתן לומר כבר עכשיו שטווח הפיצוי הוא החל מעשרות ועד מאות אלפי שקלים, כאמור על פי נסיבות העניין וכל מקרה לגופו של נפגעי תאונות.

על מה מבוסס תחשיב הפיצויים לנפגעי תאונות? להלן כמה מהגורמים המשפיעים ביותר על קביעת הסכום בתאונות דרכים:

גיל הנפגע/ת בתאונות דרכים. ככל שגילך צעיר יותר, כך מיוחסת לך פגיעה פוטנציאלית ממושכת יותר בשנים מבחינת כושר ההשתכרות של נפגעי תאונות אופנוע עשוי להיפגע באופן משמעותי. העתידי.
שיעור הנכות שנקבע לך עשוי להשפיע על חישוב פיצויים בגין נזקי גוף. שיעור נכות גדול יותר פירושו פיצוי גבוה יותר. ועם זאת, גם בפציעה קלה ניתן להעניק אחוזי נכות משמעותיים וזאת באמצעות האופן שבו עורך דינך יציג את הנתונים והראיות.
כושר ההשתכרות אם ידיך או רגלייך לצורך העניין משמשים אותך לעבודתך היומיומית ומהווים את האיבר הפגוע, הפיצוי שיתקבל יהיה גדול יותר בהשוואה למי שכושר ההשתכרות שלו לא נפגע עקב התאונה.

כדי להמחיש את הנקודה, נשתמש בדוגמה של רוכב אופנוע שנפגע בתאונת דרכים מרכב שסטה מנתיבו, תוך נסיעתו על הקטנוע. לא' נפסקו 5% נכות צמיתה, בעקבותיהם קיבלה פיצויים בגין תאונת אופנוע בסך 280,000 ₪.

בדוגמה נוספת, ע' שרכב על אופנועו בדרך לעבודה ונפגע באופן קל יחסית, קיבל פיצוי בסך 170,000 ₪ לאחר שהוכח אובדן השתכרות משמעותי.

דוגמאות אלה משקפות היטב את הצורך בייצוג משפטי מעולה ובלתי מתפשר מאת עורך דין שמומחה לתאונות אופנוע, שכן סכומים אלו בוודאי לא היו מתקבלים, אלמלא היו חותרים הנפגעים עצמם לקבלתם מהגורמים הנתבעים בגין נזקי גוף.

תאונת-אופנוע
תאונת-אופנוע

מה מגיע לי? זכויותיך לפיצוי בעקבות תאונת אופנוע

אם הפיצוי מגלם את סופו של תהליך, הרי שחשוב גם להבין את שמגיע לך במהלכו לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

ניגע תחילה בזהות הגורם הנתבע:

לפי החוק, לפיצוי שלך אחראית חברת ביטוח החובה של האופנוע, כמו ה"פול".

אם נהגת ללא ביטוח חובה תקף, עלינו לבדוק האם הפגיעה נגרמה לך כתוצאה מפעולותיו של נהג אחר ולפנות לחברת הביטוח שלו, כמובן עם הוכחות לרשלנותו ואחריותו לתאונה.

אם זו הייתה תאונה עצמית או תאונה שגרמת לה ולא היה לך באותו המקרה ביטוח חובה בתוקף, לא ניתן לקבל פיצוי כספי. יחד עם זאת, תאונות ממפגע דרך יכולות להגיע לכדי תביעת פיצויים בגין תאונת אופנוע מהעירייה, מכוחה של תביעת רשלנות.

בכל הפגיעות ובכל סדרי הגודל, ישנה גם האפשרות לפיצוי מהביטוח הלאומי עקב נכות כללית (נזק גופני/ נפשי שנותר מהתאונה) או תאונת עבודה (תאונת אופנוע בזמן עבודה, בדרך אליה או ממנה).

בנוסף ישנה הזכות לפיצוי בגין נזק נפשי שנגרם מהתאונה, בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

זכויות נוספות שנובעות ממקרה של תאונת אופנוע

  • בתאונות קטלניות יועברו הפיצויים ליורשי המנוח (אם ישנה צוואה) או לתלויים בו (כאשר אין צוואה והירושה לפי סדר דין).
  • אם התאונה מזכה בתגמולים מהביטוח הלאומי, סכום התגמולים יקוזז מהפיצוי של חברת הביטוח, ולכן חשוב להגיש תביעה.
  • אם קיימת לך פוליסת ביטוח רלוונטית ניתן להפעילה כדי לממן עלויות של ניתוחים או לכסות שברים (פוליסה רפואית למשל), לקבל תגמולים זמניים או קבועים בגין הפגיעה בכושר ההשתכרות (אובדן כושר עבודה) ועוד לנפגעי תאונות.
  • שמורה לך תמיד הזכות להתייעץ עם עורך דין תאונות אופנוע שיאסוף את התיעוד הרפואי, ינחה אותך כיצד לפעול מבחינה רפואית וביטוחית וינהל את תיק התביעה מול כל הגורמים המתאימים.
פציעה-תאונת-אופנוע
פציעה-תאונת-אופנוע

סוגי הפיצויים שניתן לתבוע בגין תאונת אופנוע

פיצוי על נזקי גוף ורפואה

כל הוצאה רפואית שנגרמה לך מהתאונה לרבות פינוי באמבולנס, בדיקות, רופאים מומחים, ניתוחים, אשפוזים, נסיעות לכל אלו, רכישת עזרים רפואיים, עזרה סיעודית ועוד, תילקח בחשבון בתחשיבי פיצויים בגין תאונות אופנוע. זאת כמובן בנוסף לסכום שייקבע בגין שיעור הנכות.

פיצוי על אובדן השתכרות והוצאות

הפסד ימי עבודה, הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, הפסדי פנסיה לעבר ולעתיד ועוד עשויים להיכלל בחישוב פיצויים בגין נזקי גוף.

כל אלו הם הפסדים שלא היו נגרמים אלמלא נזקי התאונה ולכן נוכל לתבוע אותם במלואם.

פיצוי על כאב וסבל

גם כאשר אין שיעור נכות או פגיעה בכושר ההשתכרות, מגיעים לך פיצויים בגין תאונת דרכים עד לתקרה מסוימת וזאת על פי חוק.

תביעה בגין כאב וסבל מפצה אותך בשל כאבים פיזיים וסבל נפשי שנגרמו לך עקב התאונה, ובמיוחד במקרה של תאונת דרכים.

איך להשיג את הפיצוי המרבי המגיע לך?

חשיבות איסוף ראיות וחומר מהתאונה

מרגע שקרתה התאונה ואילך, יש לאסוף ולארגן כל תיעוד, אסמכתא, טופס או צילום שקשורים אליה ולנזקי הגוף/ הנפש.

זאת על מנת לספק ראיות מוצקות לעצם קיומה של התאונה ובמיוחד לעצם קיומן של התוצאות הרפואיות ממנה, שמלוות את הנפגע/ת במשך שנים לאחר תאונת דרכים.

בחירת עורך דין מומחה לתאונות אופנוע

רק עורך דין מיומן שעוסק בתחום זה כבר שנים רבות, מכיר הן את הפסיקות המשפטיות בתחום והן את "הנפשות הפועלות" בחברות הביטוח והביטוח הלאומי.

עורך הדין לא רק מתווה אסטרטגיה משפטית מתאימה לתיק התביעה, אלא גם מהווה את הגורם המקצועי היחיד שדואג באופן נטול פניות לאינטרסים שלך ושתפקידו להביאך לרווחה אישית וכלכלית גבוהה ככל שניתן.

הגשת תביעה במועד והמשך מעקב

גם אחרי שהוגשה תביעת פיצויים בגין תאונת אופנוע, רבה המלאכה. בנקודה זו המעקב הרפואי אחר מצבך נמשך ואיתו יש להמשיך ולאסוף תיעוד, יתכן שגם גיבוש חוות דעת נוספות שיצורפו לתביעה לנפגעי תאונות.

בייצוג משפטי, המעקב מתרחש עבורך באופן אקטיבי, תוך ניהול משא ומתן על גובה הפיצויים או מיצוי הדין בבית משפט.

מדוע כדאי לך לבחור בנו לייצוג בתביעת הפיצויים שלך?

ניסיון רב בהשגת פיצויים גבוהים במקרי תאונות אופנוע

עו"ד רענן ללזר מחזיק במומחיות משמעותית בתחום זה, המהווה ערך עצום ללקוחות המשרד.

מומחיות, ליווי אישי ויחס אנושי לאורך כל התהליך

כמי שחווה על בשרו הליך דומה כתוצאה מנכות צה"ל ותאונת עבודה, מביא עמו עורך הדין ללזר ידע ממקור ראשון וזוויות מבט אישית, שמקדמים תהליך אכפתי ומסור, שאפתני ובלתי מתפשר.

ללא תשלום עד קבלת הפיצויים

אדם שנפגע מתמודד עם הוצאות רבות לאחר תאונת אופנוע. כיצד יוכל לשלם עבור הייצוג המשפטי? משרדנו ינהל עבורכם את תהליך התביעה המלא עד להשגת פיצוי מקסימלי לנפגעי תאונות, מתוכו אחוז מסוים יהווה את שכר הטרחה.

אם אתם או יקירכם נפגעתם בתאונת אופנוע, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לקבל פיצוי בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

אל תהססו לפנות למ משרד עורכי דין שלנו, כדי שנבחן את כל אפשרויות הפיצוי המתאימות וננווט את התיק לנקודת הסיום בהצלחה מקסימלית.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 26 ביקורות
×
js_loader

 השאירו הודעה – אתם קצרים בזמן? השאירו פרטים בטופס צור קשר ואנחנו ניצור איתך קשר בזמן שנח לך. ההודעה שלך חשובה לנו.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!