איך לבחור עורך דין נזיקין?

במציאות שבה תביעות הנזיקין תופסות חלק מהותי מעולם המשפט, בחירה מושכלת בעורך דין נזיקין תביא להבדל משמעותי בתוצאות המשפט, בדגש על הפיצוי הכספי שנובע ממנו. מאמר זה יסייע לכם להבין איך לבחור עורך דין נזיקין שמתאים לתביעה המתוכננת ומה עליכם לשאול אותו בפגישה הראשונית.

עורך דין מומחה בתחום הנזיקין מחזיק במיטב הכלים הנדרשים להגנה על האינטרסים שלכם ולכן ראוי שתושקע מחשבה מקדימה בבחירת משרד עורכי דין מתאים.

בחירת עורך דין מומחה בתחום הנזיקין

תחום דיני הנזיקין נחשב לשכיח במיוחד במדינת ישראל, שכן כל אדם שנקלע לתאונה מצערת שבעקבותיה יתכן והוא זכאי לפיצוי, ירצה לנהל תביעה מתאימה.

תאונה זו כמובן הובילה לנזקים פיזיים ונפשיים שמשפיעים על חיי הנפגע ומביאים גם להפסדים כלכליים משמעותיים, מה שמצריך ליווי מקצועי ולאחריו פעולות מומחים רבות, במטרה למקסם את הפיצוי ולהביא לאיזון כלכלי ראוי.

לפיכך, עורך דין נזיקין איננו רק גורם שמתמצא במישור המשפטי לעומק, אלא מי שיודע כיצד לתכנן וליישם אסטרטגיה משפטית מתאימה למקרה וזאת מפאת בדיקה מקדימה של סיכויי הצלחת התביעה ואיכות הטיפול בתיק לאורך הדרך.

איך לבחור עורך דין נזיקין מומחה? 5 היבטים לבדיקה

בחירה מושכלת בעורך הדין תאפשר לנפגעים לקבל רמת מומחיות גבוהה, תוך ניהול יעיל וממוקד של התיק שעשוי להימשך שנים ארוכות.

רקע מקצועי

כדי לבחור בעורך הדין האיכותי והמיומן ביותר, חשוב לבחון את הכשרתו המקצועית והרזומה המשפטי שלו.

עורך דין ותיק ומיומן יפרסם הצלחות מתיקים קודמים או יציג אותם ללקוחותיו, כאשר השיחה הראשונית עמו תעניק תחושה מדויקת יותר בנוגע לניסיון המקצועי המלא.

בפגישה זו ניתן כמובן להתרשם גם מהכשרות, קורסים ותעודות מקצועיות בתחום הנזיקין, שמעידים על עדכון גבוה בחידושים בתחום ובהתמקצעות משמעותית בכל הנוגע אליו.

שיטת העבודה

כל עורך דין לנזיקין מחזיק בשיטת עבודה נפרדת, אותה עליו להתאים לכל תיק שלפניו.

בדקו מהו תהליך העבודה בו נוקט עורך דינכם כבר בפגישה הראשונית ובררו מתי מבוצעת ההתקשרות הבאה אליכם, מתי יימסר לכם עדכון על התקדמות בתיק, באיזו תדירות נשמר הקשר עם עורך הדין או צוות המשרד ומה כלול באסטרטגיית הפעולה שהוא מעוניין לגבש עבורכם.

ניהול סיכונים בתיק

איך לבחור עורך דין נזיקין שאיננו עומד על הסיכונים והסיכויים בתיק בפגישה הראשונה? ובכן, כבר בשיחה זו עליכם להבין פני התיק לאן ומהן הנסיבות המשפטיות והכלכליות שיאפשרו לו להתקדם.

כדאי לערב משרד עורכי דין מקצועי לכל שלב. במילים אחרות, על עורך דינכם מוטלת החובה להבהיר בפניכם את כל הסיכויים והמגבלות בתיק ולשקף אותם באופן ברור ואחראי.

התנגדויות ואתגרים

בדיני נזיקין, רבים המכשולים בדרך. עורך דין נזיקין מיומן ידע לזהות אותם מראש ולאתר את דרכי ההתמודדות הטובים ביותר, במטרה לצלוח אותם באופן מקצועי ויעיל. ניהול תביעות נזיקין דורש ניסיון רב.

היכולת להתגבר על אתגרים בתיק בהצלחה היא זו שתוביל בסופו של דבר לתוצאות הרצויות בסוף הדרך. ניסיונם של עורכי הדין כאן הוא מכריע.

איך לבחור עורך דין נזיקין לפי שכר הטרחה?

מבנה התמחור בדיני נזיקין איננו זהה בהכרח למבנה שכר הטרחה המקובל בתחומים משפטיים אחרים.

חלק גדול מעורכי הדין לנזיקין קובעים עמלה אחוזית מסכום הפיצוי בתיק, אך יש גם עורכי דין שהשירות מטעמם ניתן באמצעות שכר טרחה קבוע או תשלום שעתי.

תוכלו לבחור כמובן במתווה המקובל עליכם, אך זכרו לברר כיצד בא לידי ביטוי תשלום של שירותים נוספים כמו גיבוש חוות דעת ממומחה רפואי או עלויות משפטיות שעשויות להתווסף בהמשך.

שאלות וציפיות שחשוב להעמיד בפני עורך הדין

ניהול תיקי נזיקין דורש אורח רוח, מסירות ונחישות ולו רק מפאת הזמן הממושך שאורכת התביעה עד לסיומה. מומלץ לבחור משרד עם ניסיון בתחום זה.

זוהי תקופה שבה הקשר בין עורך הדין והלקוח עשוי להיות אינטנסיבי לפרקים ולכן גם הכימיה האישית, איכות השיח וההבנה ההדדית חשובים לא פחות.

לכן במסגרת הפגישה עם עורך הדין, חשוב להעלות שאלות שנוגעות לאופן התקשורת עמו, הזמינות שלו (בין אם מטעמו באופן אישי ובין אם מטעם צוות המשרד) ולבדוק את אופן ההתייחסות שלו לשאלות שיועלו בפגישה: האם מדובר בגורם סבלני? האם אדיב? כדאי לבדוק פרמטר זה בבחירת עורך דין.

האם ההסברים מצידו ברורים מספיק? משרד עורכי דין טוב ידאג לכך. האם חשוב לו שאקבל מידע מלא? עורכי הדין צריכים להקפיד על כך.

בנוסף, אל תהססו לברר מהן עלויות התביעה המשוערות. מומלץ לעשות זאת כבר בפגישה הראשונה.

כל תכלית עבודתו של עורך דין לענייני נזיקין היא להשיג פיצוי כספי מקסימלי שהולם את הנזק שנגרם ועל כן, חשוב שתדעו מהי ההערכה מצידו לסכום הסופי בתיק.

משרד היכול להציג ניסיון בתביעות נזיקין יוכל לעזור. אם מדובר בטווח משוער, בקשו מעורך הדין להתייחס למקרים דומים בהם טיפל בעבר ולספר על תוצאתם. עורכי הדין במשרד עם ניסיון יוכלו לספק דוגמאות כאלה.

היבט נוסף בתהליך בחירתו של עורך דין נזיקין הוא הבנת זכויות וחובות הצדדים: צד הלקוח וצד המומחה.

פנייה למשרד עורכי דין מומלץ יכולה לסייע בכך. הבנת התפקיד שלכם בתהליך התביעה תעזור לכם להתנהל באופן יעיל יותר ולשתף פעולה עם עורך הדין והנחיותיו.

עורך הדין מצידו, ישתף אתכם בנוגע לתחומי האחריות שלו מול הנתבעים ובכלל, מה שיקדם את תיאום הציפיות ביניכם ויסייע לקידום חלק יותר של התיק.

בשורה התחתונה:

עורך דין נזיקין שנחשב למקצועי ומנוסה במיוחד, רואה לנגד עיניו לא רק את מהלך התביעה העיקש והמורכב אלא גם את האדם שמאחוריה, שטובתו האישית עומדת מעל לכל. משרד עורכי דין מומלץ יקפיד על כך.

אם תהיתם איך לבחור עורך דין נזיקין שגם ימקסם את גובה הפיצוי בתיק וגם יהווה עבורכם משענת לתהליך התביעה המורכב, וודאו שהוא אכן עומד בכל הדרישות שהוזכרו כאן ובכך צפוי להעניק לכם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר.

עורך הדין רענן ללזר האוחז בוותק ומומחיות עשירים ביותר בדיני נזיקין, נמנה עם המשפטנים המובילים ביותר בתחום.

עורך הדין מלווה כל תיק ברגישות, מסירות ואסרטיביות עד לתוצאה הטובה ביותר, תוך שימת דגש על שירות ישיר ואישי, בגובה העיניים.

כדאי לפנות למשרד עורכי דין כדי לקבל את השירות הטוב ביותר. לתיאום פגישת התייעצות להערכת המקרה שלכם, צרו קשר ונשמח לפגוש אתכם.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 26 ביקורות
×
js_loader

 השאירו הודעה – אתם קצרים בזמן? השאירו פרטים בטופס צור קשר ואנחנו ניצור איתך קשר בזמן שנח לך. ההודעה שלך חשובה לנו.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!